WEKO3
アイテム
身体性にもとづく指導が大学生の英語学習に及ぼす効果
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/572
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/5721bacf124-ee8b-4f98-be70-645b63643cca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper_02(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-01-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 身体性にもとづく指導が大学生の英語学習に及ぼす効果 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | The Effect of Instruction Based on "Embodiment" for University English Education | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 身体と情動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 全体的処理 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教材開発 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 査読論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Peer-Reviewed Articles | |||||
著者名(日) |
山本, 玲子
× 山本, 玲子× 岩崎, 真哉 |
|||||
著者名よみ |
ヤマモト, レイコ
× ヤマモト, レイコ× イワサキ, シンヤ |
|||||
著者名(英) |
Yamamoto, Reiko
× Yamamoto, Reiko× Shin-ya Iwasaki |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study aims to show how English instruction based on “embodiment” has an effect on the English learning of university students. It is shown that the approach based on embodiment gives a new insight into university English education, where the analytical approach has been mainly taken. It is suggested that the holistic approach could be useful for university students, while the analytical approach is more efficient in understanding grammar. Moreover, it will be claimed that the cognitive viewpoint of learning is useful not only in the English education of elementary, junior high and high schools but also in university English education. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10110523 | |||||
書誌情報 |
国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要 en : OIU journal of international studies 巻 28, 号 2, p. 1-17, 発行日 2015-01-31 |