WEKO3
アイテム
大学の学生相談室における発達障害学生支援の取り組み
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/750
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/7503fb05e35-f10b-4d36-9ed6-65faf0f6b736
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper_02(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-10-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学の学生相談室における発達障害学生支援の取り組み | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Support for Students with Developmental Disabilities in a Student Counseling Room at a University | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 発達障害 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学生相談室 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | developmental disabilities | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | support system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | student counseling room | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 資料 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Report | |||||
著者名(日) |
前田, 由貴子
× 前田, 由貴子× 黒川, 清× 青野, 明子× 木村, 真人× 亀井, 歌苗× 中川, 拓也 |
|||||
著者名よみ |
マエダ, ユキコ
× マエダ, ユキコ× クロカワ, キヨシ× アオノ, アキコ× キムラ, マサト× カメイ, カナエ× ナカガワ, タクヤ |
|||||
著者名(英) |
Maeda, Yukiko
× Maeda, Yukiko× Kurokawa, Kiyoshi× Aono , Akiko× Kimura, Masato× Kamei, Kanae× Nakagawa, Takuya |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study aimed to determine the problems of support for students with developmental disabilities at Osaka International University and to identify solutions through a comparison of current issues. Few students with developmental disabilities seek support commitments voluntarily, therefore it is necessary to establish a support system for students who may require help in the early stages. Furthermore, educational activities need to be provided based on training workshops within the university to create a conducive environment to encourage students with developmental disabilities to seek help. It is also necessary to facilitate cooperation with outside experts for the employment of such students as they need support in the form of employment programs, including for part-time work, through which they can deepen their self-understanding. |
|||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10110523 | |||||
書誌情報 |
国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要 en : OIU journal of international studies 巻 30, 号 1, p. 137-143, 発行日 2016-10-31 |