WEKO3
アイテム
被災地研修を通じた高校生への市民性教育の可能性―藤沢市「被災地でつながろう 考えよう サマープログラム」の事例から―
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/1018
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/1018769c715d-fe6e-4432-aee8-78e5414da3d0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-11-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 被災地研修を通じた高校生への市民性教育の可能性―藤沢市「被災地でつながろう 考えよう サマープログラム」の事例から― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Possibility of Citizenship Education for High-school Students through Study Program in Disaster-stricken Areas:Through a Case Study of Summer Program Conducted by NPO and Local Government in Fujisawa City | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 市民性教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 東日本大震災 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 被災地 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高校生 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10110523 | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P | |||||
著者 |
古田, 雄一
× 古田, 雄一 |
|||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to investigate the possibility of a citizenship education program that integrated a study program in disaster-stricken areas.The paper uses a case of a summer program for high-school students in Fujisawa city, conducted by NPO and local government. The program influenced and empowered the participants in various ways.They gained deeper understanding and awareness of what happened on the day of disaster, as well as the current challenges in disaster-stricken areas. Some of them even started to take actual actions. These changes are significant in terms of youth civic development. There were some keys that triggered these changes: i) encounter with the experiences and challenges of people in disaster-stricken areas, ii) interaction with those who have stood up and take actions to make change, iii) environment that accepts and encourages youth’s voice and action. |
|||||
書誌情報 |
国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要 en : OIU journal of international studies 巻 32, 号 1, p. 139-155, 発行日 2018-10-31 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 10 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09153586 |