WEKO3
アイテム
対人関係能力向上に関する教育的実践研究-グループワーク・プログラムの開発と実施-
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/255
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/25551b9d8a7-d641-483c-8fb8-8aea686da8f8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 対人関係能力向上に関する教育的実践研究-グループワーク・プログラムの開発と実施- | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 対人関係能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グループワーク・プログラム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 信頼感 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
その他の言語 | ||||||
言語 | Educational and practical research on the improvement in ability at interpersonal-relations. -Development and enforcement of group work programs- | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | タイジン カンケイ ノウリョク コウジョウ ニ カンスル キョウイクテキ ジッセン ケンキュウ グループ ワーク プログラム ノ カイハツ ト ジッシ | |||||
著者名(日) |
石井, 滋
× 石井, 滋× 谷口, 淳一× 加藤, 潤三× 福井, 義一× 柏尾, 眞津子× 粕井, みづほ× 青野, 明子× 森上, 幸夫× 小牧, 一裕 |
|||||
著者名よみ |
イシイ, シゲル
× イシイ, シゲル× タニグチ, ジュンイチ× カトウ, ジュンゾウ× フクイ, ヨシカズ× カシオ, マツコ× カスイ, ミヅホ× オオノ, アキコ× モリカミ, ユキオ× コマキ, カズヒロ |
|||||
著者名(英) |
Ishii, Shigeru
× Ishii, Shigeru× Taniguchi, Junichi× Kato, Junzo× Fukui, Yoshikazu× Kashio, Matsuko× Kasui, Mizuho× Aono, Akiko× Morikami, Yukio× Komaki, Kazuhiro |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the validity and the practical effect of the educational program (Field Action Seminar:FAS)developed for the improvement of the students’ abilities in interpersonal-relations. FAS consisted of two program (an intramural program and a program outside the campus), and in each program, students performed various experimental learning work on the theme of the sense of trust which is the central factor in interpersonal-relations. The effect of the programs was examined using the change in sense of trust and self-consciousness through the programs. Research 1(2002 fiscal year) revealed that a program outside the campus especially enhanced students’ sense of basic trust and sense of interpersonal trust. As a result of Research 2(2003 fiscal year), it became clear that each program made the students’ sense of interpersonal trust increase, and their self-diffusion decline. From the above result, FAS had the effect of enhancing students’ sense of trust, especially the sense of interpersonal trust, and it was suggested that this program be available as an educational tool for improvement in abilities in interpersonal-relations. |
|||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10110523 | |||||
書誌情報 |
国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要 en : OIU journal of international studies 巻 19, 号 2, p. 75-89, 発行日 2006-01-31 |